Найти: на:

Главная
О нас
Книга почета
Учащимся
Родителям
Школьный вестник
Методическая работа
Фотогаллерея
История школы
Нормативные документы
Социально-педагогическая служба
"Одно окно"








Архив 2010 г.




Министерство образования Республики Беларусь







Свірская Жанна Віктараўна
Урок матэматыкі ў 3 класе
Урок-казка "Замацаванне табліцы множання і дзялення"




Мэты і задачы ўрока:
Старыць умовы для замацаваць навыку таблічнага множання і дзялення;
Садзейнічаць удасканальванню вылічальных навыкаў, умення рашаць задачы на знаходжанне чацвёртага прапарцыянальнага і перыметр прамавугольніка і квадрата;
Садзейнічаць развіццю лагічнага мыслення, цікавасць да матэматыкі;
Садзейнічаць выхоўванню пачуцця таварыства, узаемадапамогі.

Абсталяванне
Прэзентацыя (Дадатак)
Камп’ютар, мультымедыйны праектар, экран, магнітафон
Фламастэры, караблікі, раздатачны матэрыял: квадраты, прамавугольнікі, песня “Дважды два четыре”

ХОД УРОКА:

I. Аргнанізацыйны момант.
-Добры дзень, рабяты. Давайце ўспомнім, што нам спатрэбіцца на ўроку. (На дошцы: Дагавор, дакумент, інструменты).
- Праверце, які дакумент павінен быць у вас на месцы?
- Якія інструменты вы падрыхтавалі.
- Давайце ўспомнім наш дагавор.

ІІ. Праверка дамашняга задання.
Прачытайце прыклады ў якіх адказ:
- Круглыя лікі ( 94 + 24:4=100, 39 – 15 :5 + 14 = 50)
- 8дзес., а адзінак у 2 разы менш ( 56 – 8 + 4 х9 = 84)
- 1 адз., а дзес у 6 разоў больш ( 52 + 27:3= 61)
- Лік чацвёртага дзесятка (30 – 16 :2 +12 = 34)
- 7 дзес., а адзінак га 4 менш ( 82 -36 : 4= 73)

II. Паведамленне тэмы і мэты ўрока.
- Паслухайце вядомую вам песеньку і паспрабуйце сфармуляваць тэму нашага ўрока. ( Гучыць урывак песні “Дважды два четыре”).
- Хто мне скажа тэму нашага ўрока?
- Правільна. Наш урок прысвечаны замацаванню таблічных выпадкаў множання і дзялення.
- Чым мы будзем займацца на ўроку? ( Рашаць задачы і прыклады на множанне і дзяленне, ураўненні).
- Што мы развіваем на ўроку матэматыкі? (Увагу, памяць, мысленне).
- Што выхоўваем? ( Дысцыпліну, самастойнасць, таварыства, узаемадапамогу).
- Сёння я запрашаю вас здзейсніць падарожжа ў казачную краіну «Таблічнае множанне і дзяленне». <Слайд 1>
-Такім чынам, казка пачынаецца. <Слайд 2>
-У чароўным царстве, матэматычнай дзяржаве нарадзіліся дзве маленькія феі. Бацькі яшчэ да нараджэння закадзіравалі іх імёны, каб ніхто не змог пазбавіць іх цудоўнага дару рабіць дабро. Калі гэтыя імёны расшыфруюць добрыя людзі, то феі не страцяць свой чароўны дар ніколі, а, калі - Злая Фея, феі не змогуць рабіць добрыя справы. Нам трэба абавязкова дапамагчы ім Не забудзьцеся ўзяць з сабой працоўны настрой і ўзаемавыручку. <Слайд 3>

III. Вусны лік.
1. Праца ў групах.
- Звярніце ўвагу, кожная літара закадзіраваная як лік. Каб высветліць, якое менавіта закадзіравана слова, неабходна рашыць прыклады і прачытаць слова. Разгадаць код вам дапаможа веданне табліцы множання.

Заданне для першай групы. <Слайд 3>
Ключ на экране. Е- 9• 7= 63 Н- 3 • 8 =24 Н-12: 3=4 Н -36: 6 =6 А-7 • 4= 28 О-56: 7 =8 М-5 •4=20 Ж-6 • 9=54
Група, карыстаючыся ключом, запаўняе табліцу на індывідуальнай доске 20 24 8 54 28 4 6 63

Заданне для другой групы. <Слайд 3>
Ключ на экране Я-4 • 0 =0 Л-63 : 9 = 7 Н-6 • 8 =48 Е-4 •6= 24 Д-2 • 5=10 Н-27: 9=3 Е-15: 3=5 З – 18 : 3 =6
Група, карыстаючыся ключом, запаўняе табліцу на індывідуальнай доске 10 6 0 7 24 48 3 5

2. Праверка выканання індывідуальнага задання.
Праверка выканання задання 1 групай - МНОЖАННЕ
Праверка выканання задання 2 групай- ДЗЯЛЕННЯ
-Правільна, першую фею завуць Множанне, другую - Дзяленне. <Слайд 4>

4.Решэнне задач. Праца па варыянтах <Слайд 5>
-Феям падарылі падарункі: лялькі і мяккія цацкі.
1в. У колькі разоў лялек падарылі больш, чым мяккіх цацак?
2В. У колькі разоў мяккіх цацак падарылі менш, чым лялек?

5.Проверка.-8: 2 = 4
Абагульненне
-Чаму рашэнне ў абодвух варыянтаў аднолькавае, хоць пытанні розныя?
- Каб даведацца у колькі разоў адзін лік больш ці менш іншага,трэба большы лік падзяліць на меншы.

4. Развіццё лагічнага мыслення.
1. Праца ў сшытках.
-Але Феі не толькі гулялі з лялькамі, яны з задавальненнем рашалі розныя задачы <Слайд 6>
-Фея Множанне любіла складаць лікі з дадзеных лічбаў. А Фея Дзяленне - знаходзіць заканамернасць ў лічбавым шэрагу і працягваць яго. Вось і вам яны прапануюць выканаць такія заданні. Падніміце рукі ў каго заданне Феі Множання ( 1029)- з дадзеных лікаў скласці двузначныя лікі , Феі Дзяленні (1 11 13 23 25) - прасачыце заканамернась і дапішыце яшчэ 4 лікі?

2. Праверка заданні феі Множанне
-Прачытайце атрыманыя ліку.
- 10 12 19 21 20 29 90 92
Праверка заданні феі Дзяленне
-Прачытайце атрыманыя ліку.
-35 37 47 49
- Падкрэсліце лікі кратныя 5.

3. Узаімаправерка.
-Памяняйце сшыткамі і пастаўце адзін аднаму ацэнкі.

V Замацаванне пройдзенага матэрыялу
-Дзякуючы Феі Множанне дабро прымнажаецца. Дзякуючы Феі Дзяленне зло памяншаецца і знікае. Але Феі не змогуць увайсці ў поўную сілу, пакуль не адшукаюць Табліцу множання, якую схавала Злая Фея <Слайд 7>
-Але ёй так спадабаліся маленькія феі, што яна паставіла нам ўмова: пройдзеце тры выпрабаванні, атрымаеце Табліцу множання назад.

1 Выпрабаванне. Замак Задач. <Слайд 8>
-Гэтым замкам валодае выдатны граф Задачкін, але з ім здарылася бяда: Злая Фея пасадзіла яго ў клетку. Давайце вызвалім яго. <Слайд 9>

1. Праца па падручніку № 4 с.87. (Математика).
Прачытайце ўмова задачы і падумайце (Адначасова запаўняецца табліца) <Слайд 10>
-Як зручна запісаць задачу коратка?
-У табліцы.
-Пра што гаворыцца ў задачы?
-Аб аднолькавых сукенках і тканіне.
-Што такое лік 8?
-Колькасць сукенак.
-Лік 24?
- Усяго расходвалі тканіны ?
-Што трэба даведацца ў задачы?
-Колькі сукенак паш’юць з 27 м тканіны?
-Вы можаце вырашаць задачу цалкам самастойна або папрасіць дапамогу настаўніка.
-Мы справіліся з гэтым заданнем. І зараз граф Задачкін на волі. <Слайд 12>

VI.Фізмінутка

2 Выпрабаванне. Мора прыкладаў. <Слайд 13>
-Перад намі мора Прыкладаў. Прачытайце выразы, выкарыстоўваючы матэматычныя тэрміны.
-Мы павінны дапамагчы Феям пераплысці гэта мора, каб апынуцца на геаметрычныя паляне - гэта адно з ўмоў Злой Феі.
- Перад вамі караблікі рознага колеру. Выберыце той, які вам падабаецца і рашыце прыклады.
5 • 5 = 8 • 7 = 2 • 8:4 = 30:5 • 3 = 12:6 +8 • 1 = 3 • 3-7 •0 = 2 • (15-6) = 27: (11-8) =

2.Самапаоверка ( адказы напісаны на дошцы).

Абагульненне
-Дзякуючы чаму вы справіліся з заданнямі?
-Дзякуючы табліцы множання.

VII. Замацаванне пройдзенага матэрыялу (працяг)
3 выпрабаванне. Геаметрычная паляна. <Слайд 14>
-Паляна чароўная, без канца змяняе сваю форму.
-Як называюцца гэтыя геаметрычныя фігуры? (Настаўнік паказвае геаметрычныя фігуры рознай формы)
-Каб патрапіць на паляну, нам неабходна знайсці перыметр геаметрычнай паляны.
- Што такое перыметр?

1. Практычная работа ў парах.
-Знайдзіце перыметр фігур.
Кожная пара атрымлівае пэўную фігуру ( прамавугольнік, квадрат), вымярае даўжыню і шырыню, знаходзяць перыметр.

2. Праверка
-Чаму роўная перыметр паляны?

Абагульненне.
-Як знайсці перыметр прамавугольніка?
-Трэба даўжыню памножыць на 2 і шырыню на 2.

3.Рашэнне ўраўненняў . <Слайд 15>
-А Феі ужо чакаюць нас на паляне, каб мы дапамаглі ім справіцца з наступным заданнем.
-Што вы бачыце перад сабой?
-Ураўненні.

4.Індывідуальная праца.
Вырашыце на выбар, якія ўраўненні вы жадаеце рашыць (два вучня вырашаюць на індывідуальных дошках).

5 Праверка.
-Дзякуючы чаму вы справіліся з заданнямі?
-Дзякуючы табліцы множання.
Якіх правіл вы прытрымліваліся, каб правільна рашыць ураўненні?

VIII. Вынік
-Вы добра справіліся з усімі заданнямі. А як вы думаеце, дзе Злая Фея хавае Табліцу множання? <Слайд 16>
-У гаршку.
-Правільна
-А навошта трэба ведаць табліцу множання?
-Мы справіліся з заданнямі, і зараз Феі будуць здзяйсняць толькі добрыя справы. Феі і я дзякуем вам за добрую працу. <Слайд 17>

IX. Выстаўленне адзнак
-Палічыце свае жэтоны. Паглядзіце на табліцу і скажыце, якія адзнакі вы атрымалі за ўрок <Слайд 18>

X. Рэфлексія
- Які настрой у вас быў на ўроку? Чаму?
-Што вы раскажыце бацькам аб сённяшнім ўроку?
- Ці выканалі задачы ўрока?
- За што вы можаце пахваліць сябе? Сваіх аднакласнікаў?

XI. Хатняе заданне
Паўтарыць табліцу множання. 8ст. 87.

Hosted by uCoz